söndag 8 januari 2017

5-års jubileum idag !


Åren går fort när man har roligt !  Idag för fem år sen hade jag samlat tillräckligt med mod att starta upp en bokblogg. Hade en blogg där jag kommenterade nyhetsartiklar. Då kunde man länka direkt till artiklar i de flesta stora nyhetssajter vilket jag gjorde. Den bloggen gjorde jag mitt sista inlägg på sista april samma år så jag hade bara två bloggar i fyra månader. Jag hade följt några bokbloggar, exempelvis enligt O och  bokhora men även några andra varav en del inte finns längre. Kände att jag också ville dela med mig av vad jag läser och vad jag tycker om det jag läser. Men vad skulle min blogg heta? Provade en del olika namn men fann Kerstins Bokblandning passande då jag själv anser att jag läser en blandning av böcker. Ja alla kanske inte tycker att jag gör det, då jag i stort sett inte läser fantasy, skräck eller science fiction. Det jag läser är vuxenromaner, spänningsromaner, biografier gärna självbiografier, barn- och ungdomsböcker, fackböcker varav de flesta kan räknas in under namnet populärfakta. Även lite debattböcker i olika ämnen. Jag blandar när det gäller utgivningsår, inte bara nyutkomna titlar. Jag läser kanske tyvärr en övervägande del böcker skrivna av svenska författare och fler böcker som är skrivna av kvinnor än av män. Jag jobbar på att det ska bli en förändring här men det är svårt! 
Från början satte jag betyg på de böcker jag läst, men det gör jag inte längre, tyckte det var lite svårt och det jag sätter en låg siffra på kan ju ändå en annan person tycka va en jättebra bok och få en helt annan behållning av än jag fick. Jag skriver däremot ofta att jag rekommenderar en bok som jag läst och själv tyckt om.
Många anordnar utlottningar i sina bloggar särskilt när det är jubileum, det är något jag inte gjort än.... Däremot är jag med o tävlar emellanåt och har till och med vunnit en bok på det sättet. Borde kanske tänka på att göra en egen utlottning framöver, men inte hunnit tänka över något sådant just nu. Jag ville ändå göra detta inlägg för det känns som en stor dag 😊 och jag kommer att fortsätta med bloggandet så länge det känns kul och det gör det än så länge.
Jag ändrade även min inloggning på bokbörsen till Kerstins bokblandning så om du ser namnet där när du letar efter någon bok så ja, det är jag där med. 

4 kommentarer: