måndag 6 januari 2020

Bloggat i åtta år

Idag är det åtta år sedan jag startade den här bloggen och hittills har det varit roligt att hålla den igång. Jag tror att jag har bloggat en blandning som namnet på bloggen säger, även om jag läser mest svenskt och av kvinnliga författare. Tillhör inte dem som mest läser nyutgivet men som jag märkte när jag gjorde 2019 års statistik så har jag varit dålig med att läsa äldre romaner under året. Skall bli lite ändring framöver på detta det har jag satt upp som ett viktigt mål för 2020. När det gäller övrig läsplanering för i år så har jag skrivit upp tio titlar som jag måste läsa, det är fem  romaner/deckare och fem biografier. Utöver detta mål så har jag tänkt läsa fler än de biografierna men vi får se hur det blir, liksom jag ogillar nyårslöften så ogillar jag att bestämma allt för mycket i förväg men mål kan man ju alltid ha.

Nedan är en lista över de tio böcker som jag tänkt få markerat som lästa 2020. Det är ju mycket annat jag vill läsa också men hoppas på att lyckas med min personliga utmaning. Alla är s.k hyllvärmare utom Hovjuvelerarens barn som är rätt nyutkommen och som jag tänkt låna på bibliotek. 

Andra sidan bron, Mary Lawson
Erik Johans minnen, Michael Economu

Biografier:
Schlagerkungens krig, Klas Gustafson

2 kommentarer: