tisdag 11 juni 2013

Inferno



Inferno är Dan Browns fjärde bok med symbolprofessorn Langdon. Konceptet är i stort sett detsamma som i de tidigare romanerna. Denna gången känns det något annorlunda då det är Dantes Inferno som är huvudtemat. Även att det handlar om ett hot mot människans framtida existens gör att det känns något djupare än tidigare böcker gjort.
 Langdon vaknar upp på ett sjukhus i Florens. Han kommer inte ihåg vad som har hänt honom och snabbt blir det action i handlingen. Ändå tycker jag inte att jag läste med samma driv som jag gjort med Browns tidigare böcker. stundtals är det långa beskrivningar om statyer, byggnader o konstverk. Det känns då mer som en guidebok än en spännande berättelse.
Trots allt tar det sig mot slutet då jag kommit in i handlingen och intrigen så att jag absolut måste veta slutet. sen när jag läst klart känns det ändå som jag inte fått svar helt. 


Läs gärna vad andra bloggare skriver om Inferno. 



Alla dessa funderingar   

Med näsan i en bok

Helenas bokhylla

Bokläsardagbok










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar