måndag 3 juni 2019

Bokmärken

Boklysten har varje vecka "veckans bokmärke" där hon ställer frågan, Vad du mellan sidorna den här veckan? 
När jag såg andra bloggares inlägg om bokmärken kände jag att jag måste kolla. Vad har jag för bokmärke i den bok jag läser nu ? Jag har precis som Boklysten många bokmärken, men hon har säkert större samling. Jag har mina i en låda och det är allt ifrån broderade till små klämmor. Nu till det bokmärke jag använder just nu. Ett rätt gammalt märke från Barnboksbildens vänner med en träpärla och ett snöre som man har utanför boken, på själva bokmärket är det Barnboksbildens vänners symbol eller om man ska kalla det logga - Lillan av Ivar Arosenius. Jag var med i föreningen på 90-talet och några år in på 00-talet, men just nu i vår anmälde jag att jag ville bli medlem igen. Det är en förening som är knuten till Göteborgs konstmuseum.  Det lustiga är att jag har inte tänkt på när jag valde bokmärket att det passar utmärkt till den bok jag just nu läser. Bakom Alfons - Gunilla Bergström in på livet. Blogginlägg om den boken kommer. 

12 kommentarer:

  1. Riktigt söt, fint bibliotek i bakgrunden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gubben framför bokhyllan på fotot är Justitieombudsmannen 1967. Som intervjuas av Gunilla Bergström

      Radera
  2. ett av mina favoritbokmärken:
    https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/06/favoritbokmarke.html

    SvaraRadera
  3. Se där, välkommen i gänget! Jag är inne på mitt bokmärke nr 42 denna lördag. Kul att vi blir fler - fast mina måste nog snart vara slut nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi får se vad jag kan visa upp framöver

      Radera
  4. Bilden på lillan är så fin! Jag visste inte ens att det finns en förening som heter barnbokens vänner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barnboksbildens vänner, de brukar ha en monter på bokmässan och så har du hemsidan om du vill veta mer om dem.

      Radera
  5. Så fint. Och intressant.

    Välkommen i bokmärken gänget. Hos mig har du denna veckan chansen att vinna ett bokmärke om du vill. Välkommen att kika i hos mig.

    SvaraRadera
  6. Det bokmärket var jättefint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fint och faktiskt praktiskt också med bandet och pärlan.

      Radera