tisdag 1 januari 2019

Lässtatistik 2018 och Läsplanering 2019

En liten fin snöängel med bokhög
 jag köpte i advent
Tycker inte jag läst så lite i år som statistiken visar, men så är det. Jag har påbörjat några titlar som av olika anledningar inte blev utläst, några av dem kommer jag läsa klart under 2019.
Min blandning är heller inte den allra bästa, mest lästa författare är kvinnor och jag har nästan bara läst  författare från Sverige.
Så här ser det ut:
Jag har läst 28 böcker
19 av dessa är skrivna av kvinnliga författare och således 9 av manliga författare.

Jag har läst 22 böcker där författaren kommer från Sverige och 6 böcker från andra länder det fördelar sig så här:
Finland 2
Danmark 1  
England 1 
Spanien 1 
USA 1

Tyvärr har det gångna året varit det året som jag gjort minst inlägg sen jag började blogga. Det hör väl ihop med så få lästa böcker. Borde bli en förbättring under 2019.

Mitt personliga tema som var Carl Von Linne blev det inte läst så mycket om som jag tänkt mig, så nu tar jag och fortsätter med honom även under 2019.
Jag har också tänkt att läsa många biografier under året som kommer, både självbiografier och biografier om kända personer både historiska eller nu levande.
Kanske det blir dålig könsfördelning och mycket svenskt även i år, då får det bli det, men jag hoppas verkligen få läst något mer än 2018.



2 kommentarer:

  1. kul att du hittat finska författare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev två finländska författare, dit jag räknar Ulla-Lena Lundberg som skrivit Is. Jag kommer att läsa Marsipansoldaten av henne under 2019 så en från Finland minst i år blir det.

      Radera