torsdag 21 augusti 2014

Selma Lagerlöf av Vivi Edström



Selma Lagerlöf (1991) av Vivi Edström. Detta är den andra boken om Selma som jag läst i år, då jag tänkt att fokusera lite extra på henne under året. Jag har tidigare läst Selma Lagerlöf, liv, lust och litteratur
av Johan Werkmäster som är en Lättläst bok. Vivi Edströms bok är en mycket mer analyserande bok som går på djupet. Det har skrivits många böcker om Selma men jag nöjer mig med att läsa dessa två något olika böcker om henne.
Boken är uppdelad  i kapitel om de olika verken som Selma har skrivit. 
intressant läsning särskilt om de böcker jag läst av henne. 
Boken går att köpa på Bokbörsen
Jag hade denna bok som en gammal "hyllvärmare" men Vivi Edström har även kommit ut med en annan bok om Selma Lagerlöf.
 Selma Lagerlöfs litterära profil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar