onsdag 30 november 2022

Före Stormen

 

Före stormen (2008) av Judith Lennox "är en händelserik, romantisk och fängslande familjeroman med en rad spännande karaktärer i olika generationer. Handlingen utspelar sig i London, Cornwall och på Irland under fyra historiskt omvälvande decennier." Så står det på denna romans bokomslag. Detta lockade mig till läsning och jag blev inte besviken även om det dröjde ett tag innan jag kom in i boken. Det är en del personer att hålla reda på men för en gång skull hade jag inte svårt för det eftersom det i stort sett rörde sig om samma familj. Det var min första "bekantskap" med Judith Lennox och som jag förstår det så har hon skrivit fler romaner, men jag vet inte om alla är översatta till svenska (jag läser inte långa romaner på engelska) och det är på loppisar eller Bokbörsen man får leta efter dem, eftersom det inte är så nya böcker, ja att låna på bibliotek går ju också bra. Den jag nu läst var köpt på en loppis. I vilket fall, så är jag glad att jag inte gav upp boken för som sagt den kändes lite seg i början, men det kanske var för att man ibland behöver läsa en viss typ av bok och när jag tog tag i denna så var det först inte rätt tillfälle, när jag sen läste en annan bok och efter det åter tog tag i den och fortsatte läsa så kändes det som en bra och passande läsning. För det är ju som förlaget skriver en händelserik bok, romantisk och fängslande. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar