söndag 27 april 2014

Förlist - mitt liv och Nordman




Förlist: Mitt liv och Nordman (2014)
"Hela historien, ärlig och naken, utan omskrivningar."  
Då jag lyssnat mycket på Nordman och även sett dem uppträda ett flertal gånger, för jag gillar verkligen deras musik, så var denna bok en måsteläsning för mig. Det måste villigt erkännas att jag som annars gärna läser när det skrivs om kändisar som jag har ett förhållande till inte har följt med i alla skriverier om Håkan. Visst jag visste att han missbrukat lite och suttit inne för nån förseelse av nåt slag, men inte så mycket mer, men det var mycket mer  förstår jag nu efter att ha läst denna mycket utlämnande bok. Ibland kändes det som det blev lite väl utlämnande, vill jag veta allt det här om Håkan ?
Boken är skriven av Anders Tengner och det han gjort är att han sammanställt intervjuer med Håkan, Mats, Håkans fru, hans mamma och syskon , och många fler personer som stått Håkan nära under åren som gått. Tyvärr kunde jag känna så att -jaha vem är det som säger detta nu då? Det blev faktiskt lite rörigt ibland. Även språket blir ju lite speciellt när det bygger på intervjuer. 
Förlist är inte tråkig att läsa, men jag klarade inte av att läsa mer än ett par kapitel i taget. Det blev liksom lite för mycket av allt, precis som Håkans dåvarande liv måste varit.
I mitten av boken är det, som sig bör i denna typ av bok, bilder från Håkans liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar