torsdag 15 maj 2014

Elin Boardy om Mary Jones historia


Var och lyssnade på Elin Boardy igår. Det var väldigt intressant att höra när Elin
berättade  mycket engagerat  om hela skrivprocessen med sin roman Mary Jones historia.  Romanen är en historia kring klassikern Skattkammarön.

Mary Jones historia har fått mycket fina recensioner. Läs exempelvis  vad Svenska Dagbladets recensent skriver här
Nu gäller det att putta in den här boken i min läsplanering också, fast frågan är om jag ska börja med Skattkammarön.....  men Elin ansåg absolut  inte att man måste ha läst den för att få behållning av Mary Jones historia, så jag hoppar nog den tills vidare.

1 kommentar:

  1. Hon är härlig att lyssna till Elin! Jag hade inte läst Skattkammarön nyligen men hade ändå mycket nöje av Mary Jones historia. ps. Du har vunnit inne hos mig. Maila din adress till Anna at joholofsson.se

    SvaraRadera