söndag 15 maj 2022

Besök på Smålit Jönköping


Haft en rejäl bloggsvacka, under den perioden har jag läst en hel del så det har inte varit en lässvacka. Jag har också hunnit med att  besöka Smålit bokmässa i Jönköping förra lördagen (7/5) Detta blogginlägg får handla om det. Det var en trevlig mässa och jag pratade med en hel del författare. Köpte två böcker Tobakshandlaren av Robert Seethaler, och Professorn av Annette Brandelid, jag har de andra fem i serien Af Hjo. Fick Den danska älskarinnan som är första delen i serien Familjesagan på Källetorps gård,av författaren själv, Göran Magnusson. (inte som rescensionsex.)Tog broschyrer, och lyssnade på två boksamtal. 
Först var det Gunnar Källström som pratade med författarna Camilla Dahlson och Ann-Charlotte Persson, sen lyssnade jag på Josefine Frankner, som berättade om sitt liv och om sin bok Kristi Bruds slav - Mitt liv i sektens hjärta, som hon skrivit tillsammans med Cecilia Gustavsson. Det var båda intressanta samtal  på helt olika sätt naturligtvis. Jag blev sugen på att läsa  Camilla Dahlsons senaste, med titeln Söta små ting  där handlingen utspelar sig i Kristianopel i Blekinge en ort som jag varit i flera gånger. Camilla berättade även om sin bok Det lilla biblioteket på Söder. Ann-Charlotte Persson berättade bland annat om sin bok Kvarteret EkorrenJag läser inte så mycket Feelgood så det blev inspirerande samtal  för mig.

Samtalet med Josefine Frankner och Cecilia Gustavsson var intressant och jag blev berörd. Det är starkt att kunna berätta om den hjärntvätt som hon och hennes familj utsatts för, och som varit en stor del av hennes liv. Nu har hon och hennes familj ett helt annat och  lyckligare liv. Familjen har även tillökats med en ny familjemedlem. 


Samtal om Feelgood
Samtal om Hjärntvätt






2 kommentarer:

  1. kul när det börjar hända saker igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och för mig extra kul då jag gått med kryckor i en lång period men nu klarar mig utan

      Radera