lördag 8 januari 2022

Kerstins bokblandning 10 år idag!

 




Idag är det ingen vanlig dag för idag är det denna bloggs 10-årsdag! 

Ja för tio år sedan tog jag mod till mig och startade Kerstins bokblandning, jag hade följt en del bokbloggar ett tag innan och jag hade även själv bloggat ett år på en blogg där jag kommenterade nyheter från tidningar. Den startade jag i januari 2011 och slutade med i april 2012, så jag bloggade bara dubbelt i några månader. Det var mycket roligare att bokblogga ! 

Jag är inte jätteflitig utan gör mest blogginlägg om det jag läst men det blir en 3-4 inlägg per månad. Som mest har jag lagt ut 49 inlägg på ett år och som minst 32, 2021 blev det 34 inlägg. Sammanlagt på dessa tio år har jag gjort 412 inlägg, sen ett par år tillbaka har jag också en facebooksida för bloggen.

Jag kommer fortsätta att blogga om min blandade läsning så länge jag känner för det.  Mycket gör jag det för att själv få tänka och analysera det jag läst och att jag kan gå tillbaka och se vad jag skrivit om olika böcker. Samtidigt är det ju roligt om andra får läslust av det jag skriver. Jag vill inte kalla mig recensent, även om det på sitt sätt är det jag gör, men på ett rätt enkelt sätt. Emellanåt kan det bli inlägg om någon författare eller kulturpersonlighet som uppmärksammats i media, många gånger eftersom han eller hon gått bort, men det kan även vara av andra anledningar.

Lite tankar om min läsning i år, jag tycker om att läsa biografier och under 2022 kommer jag att läsa lite extra om Astrid Lindgren och kanske en del av allt hon skrivit. Jag har många böcker om henne i min bokhylla. En del av dessa böcker blir omläsning. Sen har jag skrivit upp en massa intressanta böcker i min allt för digra  "Att läsa lista." Jag hoppas på att hinna med att läsa mycket detta år, och gör jag det blir det många blogginlägg.  







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar