söndag 13 juni 2021

Städa hållbart med ekotipset

 

Städa hållbart med ekotipset (2021) av Ellinor Sirén är en bok med bra tips om att städa på miljövänligt sätt som har blivit mycket populär. Författaren blev populär på sociala medier då hon tipsat om hållbart sätt att städa och hålla hemmet rent. Jag kände till en del av tipsen, och kan inte påstå att jag använder mängder av kemikalier när jag städar och försöker hålla mitt hem rent. Fast jag lever ju lite grann efter devisen "bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete" :). 
Tog i alla fall ändå till mig en hel del för mig nya tips i denna bok och gjorde snabbt en beställning av den för jag har läst den som biblioteksbok. Tror säkert att man kan hitta allt detta på nätet men bättre att ha det samlat så här som en uppslagsbok i hyllan.

Baksidetext: "Städningen blir mycket roligare om den är är effektiv och samitdigt som den är snäll mot vår planet. Gör dina egna billiga rengöringsmedel, och lär dig hur du får riktigt bra snurr på alla typer av städningar - Från den årliga storstädningen till den supersnabba fuskstädningen." Här hittar du husmorsknep som verkligen förtjänar att leva vidare, men också många fiffiga ekohacks och blandade bonustips från idag. upptäck hur lätt du får en skinande ren spishäll, kristallklara fönster, vita kakelfogar och bäddmadrasser att se ut som nya. Och mycket mer..





2 kommentarer:

  1. gillar läsa sånt, försöker städa skonsamt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är intressant, och man vill ju gärna göra sitt bästa för vår miljö

      Radera