fredag 18 januari 2019

Roy Jacobsens Barröyaserie



Den norske författaren Roy Jacobsen är just nu aktuell på flera sätt. Den första delen i hans böcker  om Ingrid på Barröya, De osynliga, går nu  som radioföljetong. Jag har läst den och tyckte mycket om den, men har ändå inte läst del två Vitt hav ännu. Del tre, Fartygets ögon har just kommit. Det blir kanske att jag kommer att läsa båda dessa delar efter varandra framöver. Men först tänker jag att det kan passa bra att lyssna på De osynliga, så jag uppdaterar minnet av den. 
Lyssna på Sveriges Radios  intervju med Roy Jacobsen om denna romanserie.
Här kan du läsa mitt blogginlägg från 2016 om De osynliga.

4 kommentarer:

  1. Har också bara läst den första delen, men gillade den verkligen så kommer säkert att läsa de andra två också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tycker man om den första så är det ju klart att de andra två måste läsas :)

      Radera
  2. jag är snart klar med Fartygets ögon som jag tycker nästan lika mycket om som om De osynliga. Vitt hav kanske inte nådde lika högt som ett och tre. men - varför en så fånig titel? Fartygets ögon? får se om jag får någon förklaring på di sista sidorna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderade just på titeln Fartygets ögon och tänkte att det får sin förklaring i boken.

      Radera