onsdag 29 februari 2012

Fruset ögonblick



Fruset ögonblick  av Camilla Ceder har funnits i min ägo ett tag, men det var först nu som jag tog mig tid att läsa den. Boken har intresserat mig eftersom jag gillar att läsa, deckare och spänningsromaner, men också just för att den utspelar sig i trakterna där jag bor. Det är speciellt i inledningen av boken som jag tänker på det. 
Fruset ögonblick är författaren Camilla Ceders debutbok och hon har kommit ut med två böcker efter denna. 
För mig skall det finnas ett driv att läsa vidare i en deckare eller spänningsroman, det ska inte kännas som är boken inte slut snart... tyvärr var det lite så det kändes att läsa denna historia. Det blev rörigt med olika personer,olika årtal och olika platser i de olika kapitlen. Det kändes också som det var lite för mycket detaljer och att handlingen borde kunnat kortats ner. Annars är själva  historien riktigt bra, men den är skriven så att man rätt snart ändå gissar sig till vem som utfört de två mord som det inledningsvis handlar om.
Läsningen tog sig mot slutet då det blev mer spännande och vissa vändningar i handlingen. Det är naturligtvis så det ska vara i en bra deckare.


Betyg 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar